X
تبلیغات
رایتل

شبه جست و جو گر ها ( 2 )

رضا علیاری | Reza Aliyari سه‌شنبه 17 دی 1392 , ساعت 14:45 چاپ مطلب

در پست قبلی ، به تعریف و کاربرد شبه جست و جو گر ها پرداختیم  و در این پست قصد داریم که به تعریف گسترده تری از شبه جست و جو گر ها بپردازیم .


گوگل  Google


google


مبنای تعریف را بر این اصل قرار دادیم که شبه جست و جو گر ها موتورهای جست و جویی هستد که از موتور اصلی جست و جو منشاء گرفته ، هم مطالب وب سایت و وبلاگ شما را داخل خودشان ثبت و هم به موتور جست و جوی اصلی اطلاع داده که چنین مطلبی وجود دارد و ودر داخل موتور جست و جوی اصلی هم مطلب یا آدرس وب سایت شما ثبت می گردد .


خوب این تعریف را گسترده تر کرده ، پس به مثال های زیر توجه فرمایید :


ما در جنگ های نظامی - فیزیکی از لحاظ استراتژیک هم شبه نظامی ها حضور مستمر دارن و هم غیر نظامی ها ، به طور مثال در زمان جنگ ایران و عراق قبل از این که نیرو های نظامی به منطقه برسند نیرو های مردمی و کماندو های آن دوران منطقه را حفظ کرده و بعد از این که نیرو های نظامی به منطقه رسیدند نیرو های مردمی و کماندو های باقی مانده که در صحنه حضور داشته کمک های به سزایی از لحاظ اطلاعاتی و ... به نیرو های نظامی رساندند . ( این قبیل قشر از مردم و کماندو ها را می توان شبه نظامی حساب کرد . )



جنگ ایران و عراق


جنگ ایران و عراق


** لازم به ذکر است که می توان اینجا مردم و کماندو های حاضر در صحنه را به عنوان شبه جست و جو گر در نظر بگیریم ، چرا ؟ چون که در زمان مقاومت همه موارد از قبیل : اطلاعات ، سختی ها ، درک کردن موقعیت منطقه ، آنالیز منطقه ( همان شناسایی )  و ... را دریافته و به نیرو های نظامی اعزامی منتقل کرده و نیرو های نظامی اعزامی به منطقه را به عنوان موتور جست و جوی اصلی در نظر بگیریم زیرا موتور جست و جوی اصلی هم با تولید اطلاعات توسط کلاینت ها همان شبه نظامی ها به وجود می آید . **



جنگ ایران و عراق


جنگ ایران و عراق


خلاصه بنده قصد جسارت نداشتم و این فقط یک مثال برای شناخت جست و جو گر ها است . مردم ما و کل نیرو های نظامی ما در طی 8 سال جنگ تحمیلی خیلی سختی کشیدند و ما در این جا از زحمات کل این عزیزان سپاس گزاریم .



جنگ ایران و عراق


جنگ ایران و عراق


مثال دیگر : شما به عنوان یک بیمار ( نکته : بیمار به عنوان روانی تلقی نمی گردد ) به روان شناس مراجعه می کنید و مشکل خود را با او در میان می گزارید . شما به عنوان کلاینت در نظر گرفته می شوید و دکتر روان شناس به عنوان شبه جست و جو گر ( چون که شما به دکتر تمام  اطلاعات مشکل خود را با او در میان گذاشته اید و دکتر روان شناس تمام اطلاعات مشکل شما را آنالیز کرده و طبق معلوماتش اگر به مورد جدیدی برخورد کرد با دکتر بالادست خود در میان میگذارد و اگر آن هم در مورد این مشکل اطلاعاتی در دست نداشت به موتور جست و جوی اصلی مراجعه کرده و اگر در آن جا هم اطلاعاتی از این قبیل نبود مجبور به درج اطلاعات جدید در مرجع روان شناسی هستند . ) کتاب های جامع روان شناسی به عنوان موتور جست و جوی اصلی .


دکتر روان شناس


دکتر روان شناس


** لازم به ذکر است که مشکل شما در موتور جست و جوی اصلی ثبت می شود تا شما به یک پزشک دیگر مراجعه کردید اطلاعاتی از شما در دسترس باشد و مشکل جدید شما هم ثبت تا یک نفر دیگر اگر به این مشکل برخورد کرد سریعا" به درمان آن بپردازند . **



psychologist


psychologist



psychologist



psychologist



psychologist


psychologist


psychologist


psychologist


** شما وقتی در موتور های جست و جو به دنبال یک عبارت به طور مثال : تعریف کامپیوتر می پردازید به دو وبلاگ و دو وب سایت برخورد میکنید شاید 50 درصد از تعاریف هر 4 وب پیج web page صفحه اینترنتی مثال هم باشد یعنی 1/2 مشابهت و 50 درصد قضیه ( صفحه های اینترنتی یافت شده ) کاملا" متفاوت است پس در این جا شما میتوانید با خواندن 50 درصد مشابه و 50 درصد غیر مشابه ( با اشکال متشابه و غیر متشابه در ریاضیات اشتباه نشود ) خودتان یک مطلب جامع درباره تعریف کامپیوتر به دست آورید و شما یک صفحه جامع اینترنتی تولید کرده و به شبه جست و جو گر ها معرفی تا هم در شبه جست و جو گرها و هم در موتور جست و جوی اصلی ثبت شود .



computer


computer


computer


computer


** شما در این جا هم به عنوان کلاینت عمل کرده و هم به عنوان شبه جست و جو گر ، چرا ؟ چون که اطلاعات را به عنوان کلاینت ابتدا جست و جو سپس در خود آنالیز کرده و به شبه جست و جوگر انتقال داده تا هم در شبه جست و جوگر و هم در موتور جست و جوی اصلی ثبت شود . **


خوب این هم بخش دوم از سری شبه جست و جو گر ها بود ولی این قصه ادامه دارد . راستی تا یادم نرفته یک تایپ نوشته هم در مورد : بعد استراتژیک گوگل بر اساس مبنای ظرفیت های جست و جو محور آماده کرده و در خدمت شما عزیزان کاربر اینترنتی قرار خواهد گرفت .


سه موتور جست و جو  بحث شد هر سه یک بار .......... یاهو ، بینگ ، سرچر


ببینم الکسا و یاندکس را پس چه ؟ ......... گنده گوگل میگفت : من خدای اطلاعاتم ، بزار باد بیاد برو بچه



Search Engine Optimization


Search Engine Optimization


google and facebook


google and facebook

نظرات (1)
سه‌شنبه 17 دی 1392 ساعت 14:53
سلام وبلاگ قشنگی داری مطالب جالبیم داره راستی اینم ادرس وبلاگ من alenabi.blog.ir حتما سر بزن اگه دوست داشتی تبادل کنیمستم
راجب یک موضوع می خواستم از شما کمک بگیرم ببین من طراح وب سایتم دارم یک وب سایت طراحی میکنم مثل بلگفا یک سیستم وبلاگ دهی حالا از شما نظر می خوام شکا که بلاگ نویسی از یک سیستم بلاگ دهی چه انتظاراتی داری چه امکاناتی نیاز داری؟ لطفا نیاز خودت به عنوان یک وبلاگ نویس که نیاز به امکانات بلاگ نویسی داره برای من email بزن یا تو یاهو پیغام بده خواهشن یا تو بلاگم نظر بده در این مورد ولی اگه برام ایمیل بزنی ای pm بزاری بهتره البته تو یاهو چون من یاهمو چک میکنم زیاد
بازم مرسی از نظر و کمکی که می خوای بدی و نکته اخر اینکه وبلاگ خیلی قشنگی داری
my blog: alenabi.blog.ir
yahoo id: alenabielyas
قربانت الیاس
امتیاز: 2 0
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد